onsdag 27 oktober 2010

Återigen en ängel och två kuddar








Jag bara älskar att sy denna ängel i olika versioner...
Här är hon klädd i grå/vit prickig "regnkappa" och mössa och gummistövlar med
cerisrosa detaljer(pärlor). Under har hon en vit klänning i brodyr tyg...
med små blommor som dekoration kring ärmar och byst,
samma blommor finns ochså på "Regn kappan"
Tyget kappan är sytt av är sånt där vaxat tyg, tror jag :)
vet inte just nu vad det heter....prassligt är det i varje fall....
Och två kuddar har det också blivit med *Kronor*.
dessa är 40x40 cm.
Det var allt för denna gång.....
Nettan




8 kommentarer:

  1. Jättefina!
    Gillade kappan med luvan och skorna var jättesnygga.
    Kuddarna var också de jättefina. Kul!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj...så mycket fint du gör! Vad duktig du är!
    Nu måste jag kika ordentligt.....:o)
    Tack för din hälsning!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Alldeles underbar ängel!! Jag gillar alla dina kuddar du gör, dom är så vackra! Jag undrar om du trycker kronorna själv på tyget eller köper du tyg som är färdigt tryckta?

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Jo jag trycker kronorna själv :) visst är dom fina!! =)

    Nettan

    SvaraRadera
  5. Kuddarna är helt underbara! Kommer du att göra fler sådana och sälja?

    Mvh Petra

    SvaraRadera
  6. Ja det kommer jag att göra! :)hör av dig om du är itresserad av att köpa på mail nettan70@gavlenet.se

    Mvh Nettan

    SvaraRadera
  7. hej
    Har tre döttrar och skulle vilja köpa prinsessorna, finns dessa att köpa ngnstans även intresserad av tomtar mm

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Du kan köpa/beställa av mig :)
    Hör då av dig på min mail
    nettan70@gavlenet.se

    SvaraRadera